Sunday, June 17, 2012

if you could see me now

Dad, if you could see me now, I think you would be happy with where I am, what I am doing...I think you might be able to see that your life lessons have paid of, that I am trying to instill in your grandchildren what I have learned from you. You would see that  we all have a picture of you in our rooms, and that we remember you in many small and big ways. When I bake dutch pancakes, the kids know who taught me. Your love of nature and travel and your curiosity live on in the next generation. You taught me "smiling doesn't cost anything more". You also taught me to be humble, never proud- a virtue which is quite foreign to the culture I am living in at the moment. You were kind and gentle, especially with small children and animals.    We had our differences, as it goes. But even if we didn't always agree on things, I still miss talking with you about stuff.

Pappa, als je me nu kon zien! Ik denk dat je blij zou zijn met mijn plek in het leven, wat ik aan het doen ben. Ik denk dat je zou kunnen zien dat je levenslessen geleerd zijn, dat ik probeer ze door te geven aan je klein kinderen. We hebben allemaal een foto van jou in onze kamers, en we houden je herinnering levend op allerlei grote en kleine manieren. Als ik pannekoeken bak weten de kinderen wie me dat geleerd heeft. Je liefde voor de natuur en reizen en je interesse  leven voort in de volgende generatie. Je hebt me geleerd dat glimlachen niks meer kost, en om bescheiden te zijn in plaats van trots- iets dat deze cultuur vreemd is. Je was altijd heel goed en lief met kleine kinderen en dieren. Natuurlijk waren we het niet altijd eens, maar ik mis praten met je over allerlei.




Thinking of you makes me smile and cry. We are going for a bike ride now. You know which memories that evokes. Thanks dad. I love you.

Als ik aan je denk glimlach ik met tranen in mijn ogen. We gaan zo een stukje fietsen. Je weet zeker wel wat voor herinneringen ik daar aan heb. Dankjewel pappa. Ik houd van je.






No comments:

Post a Comment